fredag 21. mars 2014

3 ganger HIPP HIPP HURRA for store jenta vår Leah som er blitt 3 år!!!

Ja her er det store kontraster for tiden. Det har vært STOR STÅHEI i heimen hele helgen! Den lille jenta vår har plutselig blitt stor og denne dagen skulle være en stor gledesdag for både store og små med en skikkelig feiring for henne  <3


Leah er ei fantastisk solstråle som lyser opp vår hverdag mer enn noen andre kan! Uten denne øyensteinen vet vi ikke hva vi skulle gjort...Vi er evig takknemlig for henne <3 Vi prøver å være 100% mamma og pappa for henne selv om vi ikke alltid føler at energien er der! Men nettopp fordi vi har henne, må vi opp å hoppe, og dagene sammen med Leah gir oss utrolig mye ny energi og livsglede! Et smil, kos, lek, dans og gullkorn, det finnes ikke bedre medisin enn det!
Vi har verdens beste kosejente og i denne situasjonen er det fantastisk å ha <3 Hun trøster mamma og pappa på den beste måte, hun kaster fra seg alt hun har når hun oppdager at vi feller noen tårer eller blir litt tankefulle. Hun er veldig oppmerksom og omtenksom.
En hverdag som ble brått veldig forandret fra hva hun var vant med. Måneder med lykke og glede for hva som skulle bli, men som plutselig ble veldig triste.
Leah skjønner mye og er veldig tålmodig. Jeg kan ikke rose henne nok for en utrolig fin måte hun takler og håndterer situasjonen vi alle er i.
Hun har alltid vært veldig omsorgsfull, hun er kjapp og livlig og kan både tappe og gi oss energi på samme tid.
Nå skulle vi feire Leah slik hun fortjener <3

Jeg elsker bursdager og planlegging, og allerede før jul begynte jeg å tenke på feiringen av henne. Jeg ville pynte fint til en prinsesse!
Leah er lik meg der, hun liker å ordne i stand og gjøre det fint og da var det klart at det måtte det bli! Jeg hadde allerede kjøpt diverse "dilldall" som skulle brukes i bursdagen både til baking og oppdekking så det meste var klart! Hun har hjulpet til å velge hva hun skulle ha av kaker og pynt. Heldigvis var planen klar, for hodet om dagene er ikke i stand til å tenke på så mange detaljer. Jeg var redd jeg ikke skulle klare å lage så fint i stand til henne nå, men med det meste i orden på forhånd og med god hjelp så tenkte jeg at dette kom til å bli en fin dag tross alt.
Og feiringen, den ble enda bedre enn jeg hadde håpet på!!


Da familien var samlet her i januar sa alle at de ville komme igjen til bursdagen til Leah. Da skulle de komme for en festligere anledning, feire og gjøre stas på Leah. Besteforeldre, onkler, tanter og søskenbarn kom og vi har huset 9 stk i flere dager. Det har vært kjempe koselig, og ikke minst god hjelp til å stelle i stand et fint selskap til store jenta vår <3 Leah har vert i 100 disse dagene, hun ELSKER besøk <3

Under selve feiringen var det ikke mindre enn 35 humørfylte voksne og barn som var med og gjorde feiringen kjempefin! Og jaggu kom selveste Kaptein Sabla Lang innom også!
Forventningsfulle var vi alle mann da denne karen kom gående i fjæra for å jakte etter en skatt hos oss.

Det var en skrekkblandet fryd når han kom opp trappen og "showet" her for oss. Leah gav han en pakke med alle tuttene sine som hun brått bestemte seg for å slutte med forrige uke, etter sterk avhengighet! Jammen ble ikke lille jenta vår veldig fort stor da hun ble 3 år!



Skatten ble funnet og den inneholdt både godteri og gull. Denne karen jakter ikke etter tull!


Tusen takk for at du kom til Kaptein Mangle Tann`s bursdag du tøffe Kaptein Sabla Lang!
Tilbakemeldingene er mange på hvor artig dette var! Både barn og voksne syntes dette var gøy!
Vi er heldige som har en besten, pappa og svigerfar som deg <3

 

Det er godt å ha dager en kan se frem til og virkelig skratte og le! Det gjør godt å kunne kjenne at smil og moro finnes fortsatt. Det er hva vi gjør det til selv, og hva vi velger å prøve og gjøre, som bestemmer hva vi klarer tror jeg.
Men samtidig krever det mye krefter. Det er ingen tvil om at kroppen er veldig nedbrutt i sorg og man klarer ikke like mye som før enda. Jeg fikk det veldig "over meg" kvelden før, at også denne dagen skulle vært annerledes! I tillegg føltes dette som en merkedag for meg. Storesøster Leah skulle feires, men uten sin lillebror tilstede. Alle dager er annerledes nå.... Det gjør vondt å kjenne på de følelsene.
Jeg var ganske sliten etter alle forberedelser, men under selve feiringen storkoste jeg meg virkelig!Jeg samlet alt jeg hadde av energi, for slike dager lever en lenge på. Det er viktig å kose seg iblant, selv hvor mye det krever. Det koster men det er verdt det!

Vi setter stor pris på alle som var med å gjorde denne dagen minnerik for oss, og for all hjelp i forkant med baking og tilstelning. Mamma kom noen dager i forveien og ble igjen til i går, tusen takk for god hjelp til både baking, tillaging og rydding <3 Søster, svigermor og venninne som lagde mat, tusen takk alle sammen for at vi fikk hjelp til en fin feiring en liten prinsesse verdig <3 Det har vært veldig godt å være samlet igjen!

Livet settes i perspektiv når en opplever å miste et barn. En skjønner at hver dag er viktig, og spesielt merkedager som dette betyr mye! For oss var det en STOR dag!

Ei venninne sa til meg i ettertid at aldri før hadde bursdags sangen blitt sunget så høyt. Det samme tenkte jeg, og strevde med å holde tilbake tårene da vi sang for henne.

Rørt og takknemlig for å ha Leah i livet vårt  <3






Klem




9 kommentarer:

  1. Kjære Cecilie.
    Jeg fant veien inn til bloggen din da jeg så at bloggen min hadde fått besøk via din side.
    Nå har jeg lest historien om Jonathan. Så ufattelig trist, brutalt og grusomt! Hjertet mitt gråter for han, for deg og mannen din og for storesøster som hadde gledet seg slik. Historien din berører meg sterkt fordi vi har mye felles; vi mistet en gutt da storesøster var 3 1/2 år. Jeg var 21 uker på vei, men gutten som jeg fødte var en perfekt liten baby, bare så altfor liten.
    Det er vondt å se at dette har hendt nå nylig, dere er nå midt i den rå sorgen, i det ufattelige sjokket. Vondt å se at du gikk gravid sammen med meg også fikk du ikke barnet ditt med deg hjem! 17. Januar fikk jeg ei lita hente... Jeg føler en ufattelig takknemlighet samtidig som jeg føler på sorgen din og hvor utrolig urettferdig og tilfeldig livet er.

    Kjøre Cecilie, jeg håper at du finner drypp av glede selv om sorgen er en del av deg. Det vil du gjøre etterhvert. Grip dem og hold på dem! Gled deg over storesøster og gi deg tid til å sørge! Sorg er hardt arbeid som tar lang tid. Hvis du synes det hjelper å lese om andre i samme situasjon håper jeg at du kan finne gjenkjennelse i mine blogginnlegg.

    Varme klemmer fra englemamma

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for at så fine ord som gir meg både håp og trøst. Jeg har lest litt på bloggen din og synes det er forferdelig vondt at du har opplevd å miste gutten din du også. Ja livet er urettferdig og jeg må prøve å akseptere det som har skjedd. Det er veldig gledelig å se at du har fått ei jente nå nettopp og ønsker deg all lykke og glede med henne i mange år fremover. Nyt den deilige barseltiden du nå opplever, selv om du helt sikker kjenner på tapet av gutten din. Men det gjør nok veldig godt med et nytt håp i livet ditt. Det håper jeg vi også får en gang. Imens vi sørger gleder vi oss over og føler stor takknemlighet over storesøster Leah <3 Takk for at du tok deg tid og skrev til meg.
      Gode klemmer til deg også

      Slett
  2. Mener selvfølgelig ei lita jente, ikke hente...

    SvarSlett
  3. Såg verkeleg ut som ein kjekk dag, ja!

    SvarSlett
  4. Fantastisk nydelig jente, og så stor hun er blitt! Ser ut som dere har hatt en fantastisk fin feiring og en kjempe fin helg med familie. Var nok tungt å ikke ha lille Jonathan der, men i hjertene er han, så selv om han ikke var der, var han nok en god del av feiringen likevel ! ♡

    SvarSlett
  5. Det er jeg som er heldig som har 3 flotte barn, svigerbarn og barnebarn. Hjertelig takk for at dere vil dele, og at dere har evne til å ta i mot hjelp og medfølelse. Du er fantastisk flink til å formulere og sette ord på dette.
    Også takk for at vi får lov å hjelpe. Det du og dere har opplevd er ufattelig meningsløst, og også vi nærmeste kjenner det langt inn i hjertet og sjelen. Jonathan vil alltid være i mitt og våres hjerter. Så nydelig, så velskapt og så ønsket.
    Å feire et så kjekt selskap for herlige Leah opp i dette, viser at "Gråt og latter går hand i hand". Tusen takk for at jeg fikk bidra. Dere vet hvor jeg er, og hva jeg er, når dere trenger meg, og hvordan dere får tak i meg. Man trenger ikke som i gamle dager kommunisere via brevduer eller flaskepost;-) Dere beviser hele veien at dere er resurspersoner, og har vist imponerende rasjonell tenking helt fra første sekund.
    Ta dere tid til å sørge, da jeg vet at dette vil gå i bølgedaler i lang tid fremover. Ikke bli redd når det sprenger på, ikke steng det inne, men la tårene trille. Der er medisin i hver tåre.
    For fremtiden har dere ikke annet å frykte, enn frykten selv. Og frykten er en energityv. Steng den ute, og se fremover. Jeg er kjempeglad for at dere har hverandre. Utrolig stolt av deg og dere.
    Hjertelig hilsen pappa, Bessen(Karmøy), Svigerfar og Sabla Lang ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for så fine ord pappa <3 Dine ord rører meg og gir meg ekstra styrke hver gang <3 Takk for at vi har deg! Veldig glad i deg!

      Slett
  6. Gratulerer med dagen til skjønne storesøster Leah :)
    Så fint at dere klarte å lage en så fin og minnerik dag for henne! Og så bra at du koste deg! Det er jeg sikker på at Leah merket også:)
    Stor klem til dere<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Susann:) Det gjør virkelig godt å kunne kjenne på gledeligere stunder innimellom! Det gjør nok godt for oss alle å se!¨Stor lem tilbake <3

      Slett

Takk for at du leser:)
Blir glad om du vil legge igjen en liten hilsen....