onsdag 15. oktober 2014

Dag 11. Altar

( Dette er en del av Capture your grief utfordringen. For å forstå litt mer av hva jeg deler i dagene fremover, kan du lese om prosjektet i dette innlegget her).

Hei dere!

Da var jeg på land jord igjen etter noen dager offshore.
Vil takke for alle de fine ordene og gode lykkeønskningene jeg fikk på facebook og instagram i forkant av utreisen.

Turen den gikk veldig fint! Mye bedre enn jeg hadde trodd, og det var godt å komme ut å møte noen av mine "gamle" kolleger fra rigger jeg har vært på før. Energien er langt i fra det den en gang var, men det vil nok komme seg etter hvert. Mye å sette seg inn i igjen etter å ha vert bort så lenge, og noen dager var nok nå i starten. Har ihvertfall fått prøvd nå, hvordan det føltes å skulle reise bort fra mine kjære, utreisen og det å være der ute midt uti havet. (Aldri vært redd for dette før, men disse følelsene er helt annerledes nå, når en vet hvor fort livet kan endres.) Men det gikk som sagt veldig fint og jeg er lettet over det.

Jeg henger (som dere kanskje har sett) litt etter i capture your grief utfordringen. Det var ikke så lett å å blogget etter arbeidstid der ute, men jeg skal prøve å ta igjen litt nå....

Dag 11 var temaet Altar:

Do you have a space in your home specifically dedicated to your children? Creating a sacred space in your home for your children is a beautiful way to keep your their precious memory alive. You could make one indoors or outside. You may want to make your altar in a private place like your bedroom or you may want to have it out in the open for anyone who is welcomed into your home to see. So what do you place on an altar? 



Jeg har flere bilder og ting etter Jonathan rundt om i huset. Men den gamle sjenken i stua har blitt en plass hvor bilder av begge barna våre står sammen Det er nesten alltid tente lys her, og minnekofferten til Jonathan med klær strikket av bestemor ligger også her. En nydelig liten lys lykt laget av Leah skinner med telys oppi og jeg synes det er fint å ha våre verdifulle ting stående på en gammel fin sjenk. Det er her i stua vi oppholder oss mest, vi ser den fra hvor hen vi sitter, og den er blitt til et fint lite "Altar" hos oss.


Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du leser:)
Blir glad om du vil legge igjen en liten hilsen....