onsdag 8. oktober 2014

Dag 8. Resource

( Dette er en del av Capture your grief utfordringen. For å forstå litt mer av hva jeg deler i dagene fremover, kan du lese om prosjektet i dette innlegget her ).

When we become bereaved, in the beginning, many of us look outwards for help. We set out in the night with a blanket and a lantern in search of others like us. Along the road we usually find someone or something and it is with that discovery that we can walk this road with understanding company we watch the sun begin to rise over our worlds again. Share some resources that have aided you in your healing journey. It may be a website, charity, organization, a person/teacher/therapist/new friend etc. Whatever it is, share what is so wonderful about that resource and how it has helped you. Please feel welcome to share links so that others can benefit.

Da min verden raste sammen, var behovet for å finne informasjon, og finne likesinnede veldig stort. Jeg trengte å lese om andre som hadde opplevd det utenkelige, finne forståelse, trøst, og ikke minst noen som kunne gi meg et lite håp for fremtiden. 
Temaet har vært tabulagt i så mange år, og lite åpenhet rundt temaet gjordet søket etter dette litt vanskeligere.
Men jeg fant en blogg, eller, var allerede bevisst på en blogg som jeg flere ganger hadde besøkt, og det var inne hos Amélie 78. Her fant jeg åpenhet, forståelse, trøst, og mye håp! Jeg kunne lese og lese og følte at alle ordene hun skrev var så beskrivende for meg. Det var akkurat slik jeg følte det, og hennes ord hjalp meg å sette ord på mine følelser. Jeg kjente meg igjen i så mye og her følte jeg meg hjemme.
Ei inspirerende dame som skriver så varmt og vakkert om datteren hun mistet, sorgprosessen og livet etter tapet.
Jeg tar meg friheten til å linke til henne, for der inne er det mange fine innlegg og tekster som kan være til støtte og nytte for mange. Både engleforeldre og utenforstående.
Jeg er veldig takknemlig for åpenheten hennes, for gjennom henne har jeg funnet mye trøst.

http://amelie78.blogspot.no/


Klem

1 kommentar:

  1. Jeg kan også anbefale den bloggen, leste den faktisk to år før jeg ble englemamma selv. Virker som en flott mor som skriver så bra, og i tillegg er det en blogg som har startet lenge før hun selv ble englemamma. Og forventingene hun hadde i 2011 før jenta hennes skulle komme. Synd hun så og si har sluttet å blogge. Englemamma

    SvarSlett

Takk for at du leser:)
Blir glad om du vil legge igjen en liten hilsen....