mandag 27. oktober 2014

Hei dere!

God morgen i høstværet ☻

Her sitter jeg under pleddet med en varm kopp te, og fortsetter avslapping modusen jeg gikk inn i på fredag da vi dro på hyttetur sammen med et venne par! Ei ekte norsk hytte uten strøm, mat laget både på bål panne og i peis. HERLIG!

Jeg synes det er så deilig å være en plass der vi er litt "tilbake i tid", en deilig ro og stillhet, masse tente lys og fyr i peisen og glade barn. Ingen plikter, bare kos og avslapping. Det var noe jeg trengte nå, har vært så sliten etter at jeg kom fra jobbturen offshore og klarer ikke helt å "våkne til liv" igjen.
Huff, tenk etter bare 4 dager var jeg mer sliten enn etter 14 dager før. Merker så godt hvor fysisk sorgen er etter å ha blitt slått så kraftig i bakken....

Jeg har i disse dagene falt helt ut av capture your grief utfordringen, og det synes jeg er litt synd. Jeg startet bra og synes det var godt å få et tema hver dag og rette tankene mot, men å dele, ble etter hvert litt vanskelig. Både fordi jeg synes det var vanskelig å sette ord på alt og ha tid til å blogge hver dag. Mange av temaene var "avslapping" og ta tid til seg selv, og da valgte jeg å ikke dele noen bilder eller tekst. Det er krevende å gå inn i sorgen på denne måten hver dag og i tillegg skulle dele, så da ble det bare ikke gjort. Dette er jo en utfordring som skal være til hjelp for meg selv og da synes jeg det var bedre å tenke over temaet for meg selv.
Jeg skulle ønske jeg kunne skrevet mer om de ulike temaene, jeg har mange tanker rundt flere av de, og kanskje kunne det vært til hjelp for noen. Men jeg kan jo bruke noen av disse temaene i blogg innlegg etter hvert.
Jeg har heller benyttet oktober (måneden for bevisstgjøring av spedbarnsdød og død i mors liv) til å prøve å finne en ro og slappe av, og det er jo hele meningen med utfordringen også.

I mellomtiden har jeg samarbeidet med fagkonsulent/redaktør i Landsforeningen uventet barnedød som jeg har skrevet mer om i dette innlegget her
I neste utgave av deres medlemsblad "oss foreldre imellom", har de rettet fokus på sosiale nettverk når man er i sorg og krise etter å ha mistet barn. Og i den anledning ble jeg spurt om jeg ville bidra med tekst om dette temaet. Blogg innlegget mitt Hvordan skal vi møte mennesker i sorg?  handler om akkurat dette. Mye av denne teksten, litt bilder og litt ny tekst jeg har lagt til etter som tiden har gått, vil være med her. Det blir spennende å lese når bladet kommer ut og håper det kan være til "hjelp" for noen. 

Merker både på vær og kropp at mørketiden er kommet. Liker vanligvis denne tiden godt, men har i år veldig blandede følelser for månedene vi nå går i møtet og kjenner meg trøtt og litt urolig. Tiden går så fort og plutselig er vi kommet til jul og januar hvor vi skulle hatt en 1 åring i hus ♥ Lurer på hvor dette året er blitt av? Så stille tiden har stått, samtidig som den har flydd. Det føles så utrolig rart, et år i livet vårt hvor vi er blitt satt helt ved siden av oss selv, og det føles som om vi ikke har levd vårt eget liv. Et liv som plutselig ble helt forandret og vi har måttet lære oss å leve et annet liv.....Og enda har vi mye å lære, i mange år til.... 

Nei...nå må jeg hoppe opp og vaske mange maskiner med klær og pakke om koffertene. Vi drar nemlig 9 dager til Karmøy og koser oss sammen med familie og venner der i morgen.

Ha en fin mandag og en flott uke!

Vi blogges ☻



Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du leser:)
Blir glad om du vil legge igjen en liten hilsen....