torsdag 9. oktober 2014

Offshore

God kveld dere....

Som flere av dere kanskje har lest under profilen min, så jobber jeg offshore. Jeg er kokk og jobber 2-4 ordning på plattform.

Akkurat nå sitter jeg på flyet og er på vei til Stavanger for natten, før jeg skal dra offshore grytidlig i morgen.

Jeg har veldig blandede følelser for dette. Det er vanskelig å skulle reise fra trygge rammer hjemme, være midt ut i havet borte fra mine nærmeste, og prøve meg i jobb igjen etter alt som har skjedd. Frykten for at det skal skje noe både hjemme og offshore er ganske sterk, men jeg må jo bare prøve å legge de tankene til side...
Det har vært så fjernt dette med jobb en stund nå, siden jeg har en reisejobb.
Men det er tid for å prøve seg igjen og knekke neste milepæl.

Jeg tror og håper det vil gå bra. Det blir godt å kjenne mestring følelsen om det går bra. Jeg ser frem til å komme hjem å ha gjort det!
Nå skal jeg ikke være borte mer enn fire dager, men det er helt ok nå i starten. Det er mer enn nok for meg akkurat nå. Jeg jobber 12 timers skift og da er det godt å kunne starte rolig.
Jeg har langt ifra den energien jeg før hadde, og det blir mange tanker i hodet som også vil ta på kreftene.

Jeg er heldig som har fått til rette lagt jobben og ser frem til å møte kollegene mine igjen. Men det er også veldig vanskelig. Jeg kjenner bekreftelsen på at ting ikke gikk som det skulle, forsterkes ganske mye!
Jeg skulle jo vært hjemme i mamma permisjon nå....

Men også dette er noe jeg må jobbe meg igjennom. Jeg ønsker jo å få mitt "gamle" liv og hverdagen tilbake, så godt det lar seg gjøre!

Jeg bretter opp armene og flyr ut for å kokkelere litt for oljearbeiderne i helgen så snakkes vi snart!

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du leser:)
Blir glad om du vil legge igjen en liten hilsen....