onsdag 15. oktober 2014

Dag 12. Music

( Dette er en del av Capture your grief utfordringen. For å forstå litt mer av hva jeg deler i dagene fremover, kan du lese om prosjektet i dette innlegget her ).


Musikk er alltid terapi for meg!
Jeg har hørt en del på nydelige sanger som har satt ord på mine følelser og tanker, som har minnet meg om Jonathan og som har hjulpet meg å gråte når jeg trenger det. Mange sanger har gitt meg energi og mot til å fortsette dagene og noen sanger, har gitt meg gode følelser om at livet kan også være godt, tross alt det vonde. Jeg kan ikke dele all denne musikken her, men jeg vil dele en sang med dere som jeg synes er helt nydelig og som har følgt oss igjennom denne tiden etter vi mistet Jonathan.

Gje meg handa di ven.

Vi har fått et spesielt forhold til denne sangen, ettersom presten vi hadde i begravelsen sang solo til denne, og det samme gjorde han for oss i vielsen vår. En fantastisk prest med en fantastisk stemme. Leah spør ofte om vi kan synge sangen til lillebror, og da mener hun blant annet denne ( hun har forresten flere som hun mener er lillebrors sanger ). Hun har fått med seg mange detaljer og det er fint å se at enkelte ting forbinder hun med han. Jeg tror disse sangene og detaljene for alltid kommer til å være i minnet om Jonathan og denne tiden, hos henne.




Jeg er litt usikker på om jeg ønsker å dele videoklipp fra vielse vår når han synger og hvordan jeg lager en lyd fil vet jeg ikke helt, men kanskje med tiden. Foreløbig deler jeg heller en youtube link fra når Kurt Nilsen og Helene Bøksle synger denne nydelige duetten.

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du leser:)
Blir glad om du vil legge igjen en liten hilsen....